środa, 8 października 2014

Czwartek 9 Października // Aktualizacja 17:30

Środowe posiedzenie FOMC zawiodło z pewnością wszystkich byczo nastawionych do Dolara Amerykańskiego i może spowolnić jego umacnianie się lecz w mojej ocenie nie powinno mieć wpływu na ogólną tendencję.



Aktualizacja 17:30

EUR/USD (H1)
EUR/USD spada poniżej wczorajszych poziomów z przed ogłoszenia komunikatu FOMC, opadł już kurz po gołębich wypowiedziach członków komitetu i wygląda na to, że jednak w Strefie Euro nie jest nagle świetnie i różowo a Dolar nie zmienił się w papier toaletowy :) Dobre dane z rynku pracy o zasiłkach dla bezrobotnych również wspierają Dolara Amerykańskiego. Aktualnie para znajduje się tuż nad istotnym wsparciem przy poziomie 1,268-9 i dopiero przejście tego poziomu będzie sygnałem do kontynuacji spadków.
 
Aktualizacja 10:40



EUR/USD (H4)


Euro nadal umacnia się, a w zasadzie należy powiedzieć, że Dolar Amerykański znajduje się pod presją i traci bo to byłoby właściwe podejście do tematu. Miesięczny biuletyn ECB był w zasadzie kopią wystąpienia Mario Draghiego na ostatniej konferencji prasowej i nie wniósł wiele nowego do sytuacji wokół europejskiej waluty. Z fundamentalnego punktu widzenia Euro nadal nie ma podstaw do umacniania się lecz obserwowana przez nas korekta ostatnich spadków swoje podłoże ma w słabości Dolara, wczorajszy komunikat FOMC dodatkowo ostudził zapały inwestorów widzących przed nami długie wzrosty na rynku $ i może przynieść głębszą korektę z uwagi na słowa członków komitetu o zagrożeniu wzrostu i exportu w USA przez zbyt mocną walutę. Z technicznego punktu widzenia para po wybiciu z trójkąta oraz przejściu poziomu 1,268 wczoraj kontynuuje wzrosty i przebija także barierę przy 1,272. Najbliższy opór to strefa przy 1,282 oraz 1,289-1,292 oraz okrągły poziom 1,30. W dłuższej perspektywie zmiana trendu jest bardzo mało prawdopodobna lecz nie oznacza to, że korekta zapoczątkowana na początku października już dobiegła końca.

Środę zaczniemy od danych z Australijskiego rynku pracy.

2:30 

Stopa bezrobocia - oczekiwane 6,1% wobec 6,1% poprzednio
Wzrost zatrudnienia - oczekiwane 17 tyś wobec 121 tyś poprzednio

Szczególnie interesujący będzie odczyt dotyczący wzrostu zatrudnienia który poprzednio zanotował najwyższy przyrost miesięczny od ponad 10 lat i był 2-3 krotnie wyższy od rekordów z poprzednich lat. W dużej mierze były to stanowiska sezonowe i związane z rozpoczęciem roku akademickiego więc prawdopodobne jest, że dzisiejszy odczyt będzie bliski oczekiwaniem lub niższy.

AUD/USD (H4)


Aussie złamało poprzedni opór na poziomie 0,882 na fali osłabienie Dolara Amerykańskiego po posiedzeniu FOMC i aktualnie znajduje się 10 pipsów powyżej tej strefy, w dużej mierze od nocnych publikacji zależeć może czy parze tej uda się przebić 100 okresową średnią i kontynuować wzrosty w kierunku kolejnych oporów przy 0,889 oraz 0,893 czy też 0,90. W mojej ocenie tylko zaskakująco dobre dane z Australijskiego rynku pracy mogłyby by dać "paliwo" do mocnej kontynuacji wzrostów i nawet w takim przypadku poziom 0,9 wydaje się barierą nie do przejścia dla pary AUD/USD w aktualnej sytuacji fundamentalnej oraz technicznej. Z drugiej strony mamy mocne wsparcie przy 0,866 oraz bliższy poziom 0,875.
 

8 komentarzy:

  1. Kiepskie dane z niemiec i wykres ani drgnie. Masakra.
    Leon

    OdpowiedzUsuń
  2. Analiza eur/usd na dzisiaj http://www.focus-on-forex.blogspot.nl/2014/10/analiza-eurusd-08102014-prognoza-na-9.html?m=1 Pepik

    OdpowiedzUsuń
  3. @Leon @Amstaff Czy sprzedaliście już shorty?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozamykało SL.
    Mam doła. Nie mam pojęcia jak odrobić straty. Brak mi siły i pomysłów. Kasy też już nie ma :'(
    Leon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ale przecież spadło dzisiaj znosząc 50% fibo wczorajszych wzrostów. Minimum na 1,2664. Ja wczoraj zakładałem że spadnie na wsparcia (tak stało się w nocy)i pójdzie w górę,(tak stało się nad ranem). Co prawda pisałem wczoraj o max na 1,2815 ale dziś było tylko 1,2792. Jak ruszy nowa strona to zajmę się tym z innej strony, tylko najpierw muszę wiedzieć jak to będzie działać. Mam nadzieje ze moje analizy są rzetelne i czytelne przed wszystkim?

      Usuń
  5. Mój błąd. Nie wiem jak to zrobiłem. Jestem zly na siebie.
    Twoje analizy są ok.
    Mam nadzieje że inni wykorzystali je dobrze.
    Leon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się. Czasami tak bywa ważne, żeby się nie poddawać. Ja jestem na FX od czerwca i cały czas testuje na rynku. Gram małymi kwotami (mikroloty), żeby się czegoś nauczyć. Demo a real to zupełnie 2 różne konta. Na demo jest super w realu tak sobie (stres). Testuje Fibo tak jak Pepik podpowiadał i na razie jest ok. Pamiętaj "Nie od razu Rzym zbudowano"
      Mario

      Usuń
  6. Mi jeden wybiło sl drugi jeszcze sie trzyma , tez jestem zły na siebie mój błąd poraz kolejny... Czekam ma kolejna Analize czy nie zamknac ze strata tej pozycji czy czekac dlugoterminowo. Najgorsze jest to ze mogłem zamknąć wszystko z normalna strata i tego sie musze nauczyć :-/ nie umiem zamknąć stratnych pozycji kiedy jeszcze mozna

    OdpowiedzUsuń