środa, 15 października 2014

Środa 15 Października

Środa będzie dniem mocno "czerwonym" jeżeli chodzi o kalendarze makro.
2 przemówienia prezesa ECB Mario Draghiego i bardzo istotne dane z Brytyjskiego rynku pracy oraz publikacje inflacyjne i o sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych mogą mocno rozruszać kursy walut.

Na początek Wielka Brytania i dane publikowane o 10:30 czasu Polskiego

Prognozowana zmiana w ilości bezrobotnych to spadek tej grupy o 34 tyś a co za tym idzie spadek stopy bezrobocia do poziomu 6,1% z obecnych 6,2%.

Prawdopodobnie najbardziej istotne będą jednak dane dotyczące średniego wzrostu płac na rynku Brytyjskim, szczególnie po słabszych odczytach inflacyjnych z wczoraj ten wskaźnik da odpowiedź na to czy wzrost płac jest w stanie poprawić wskaźniki inflacyjne czy też nadal będzie słaby i sytuacja może się pogarszać.

GBP/USD (H4)

Funt nadal znajduje się pod presją i znajduje się tuż nad dwoma istotnymi wsparciami z perspektywy wykresu dziennego zaznaczonymi zieloną linią. Ich przebicie powinno przyśpieszyć spadki na Cablu. Układ średnich które znajdują się 200 pipsów ponad ceną pokazuje nam jak mocno traci Funt Brytyjski w ostatnich dniach i jak szybko z poziomu niemal 1,72 znaleźliśmy się na minimach z przed roku. Osiem miesięcy wzrostów zostało zanegowane w nieco ponad 3 miesiące spadków. W przypadku dobrych danych z rynku pracy powinniśmy zobaczyć mocne odbicie, wydaje się, że wielu inwestorów czeka na jakikolwiek dobry sygnał z rynku brytyjskiego który mógłby pozwolić na korektę i powrót powyżej poziomu 1,60.

19 komentarzy:

  1. Rekomendacja graj pozycję długa EUR/USD przy 1,2625 TP 1,2680 SL 1,26

    OdpowiedzUsuń
  2. Rekomendacja GBP/USD graj sell przy 1,5955 TP 1,5905 SL 1,60

    OdpowiedzUsuń
  3. Aud/USD graj short przy 0,875 TP 0,8642 SL 0,8815

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj z uwagi na zwiedzanie i powrot do Opola jakies aktualizacje dopiero wieczorem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko właśnie wpisuje rekomendację na czas twojej nieobecności zajme się twoja stroną;) Pepik

      Usuń
  5. Nzd/USD graj short przy 0,7860 TP 0,7708 SL 0,7935

    OdpowiedzUsuń
  6. Aud/usd zatrzyma sie i zacznie spadać?
    SL ustawiony na 0.8815 czekać czy zamykać ze stratą ?
    Leon

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieki właśnie wybiło SL.
    Leon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz Leon, ale 0,875 było o godz. 9:00. Sam chciałem wejść w tą pozycję, ale powstrzymywało mnie RSI (centralnie połowa).
      Rekomendacja Pepika była ok. ale przy założeniu (tak sądzę) dobrych danych z USA. Wchodzenie w "mozolny" rynek na 2 godziny przed ważnymi danymi - chyba nie tak. Przecież sam wczoraj pisałeś o nastrojach inwestorów. Poza tym znając dane niekorzystne dla Ciebie powinieneś chyba zamknąć stratną pozycję. Czasami warto o tym pomyśleć, bo potem może być już tylko gorzej.
      Mario
      Przepraszam za krytykę ;)

      Usuń
    2. Mario ma rację, przy takich danych jakie dziś były trzeba było to zamykać z ręki jeśli zlecenie zostało złapane ale na początku przeprosiny dla Leona za brak odpowiedzi, nie miałem jak:( Muszę przyznać,że dzisiejsze moje typy to totalny niewypał, biorąc pod uwagę dane jakie pojawiły się z USA:( Ja popłynąłem dzisiaj też :((( Mam nadzieję że choć zarobiliście dziś na Eur/Usd, we wczorajszej analizie pisałem o dalszych wzrostach jako wariancie preferowanym.

      Usuń
    3. Czego dziś się nauczyłem? nierealne jest realne ale przede wszystkim nie ma sensu starać się ogarnąć wszystko na raz tylko lepiej skupić się na jednym:( fatalny dzień

      Usuń
  8. Mario, rano było 0,785 i gdyby Pepik dał "cynk" o 8:50 rano to bym wszedł w pozycje właśnie krótką i ustawił SL z bezpiecznym zyskiem (zeszło do 0,7804).
    A informacja po 12 zmyliła mnie totalnie. Myślałem że będzie jeszcze próba ataku na 0,785 i zejście poniżej 0,78.
    Przy złych danych z USA wybiło pierwotnie 0,784 później 0,786 i 0,7885 i nie wyglądało by jeszcze miało iść wyżej.
    Godzinę później (po wynikach) wybiło znów w górę.
    I wtedy wybiło SL :(
    Pepik nie mam żalu do Ciebie.
    Czekam na dalsze typy.
    Leon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chce być złośliwy, ale nikt nie trafia na 100%. Jeżeli by tak było Pepik pewnie byłby najbogatszym człowiekiem na świecie;). Po prostu uruchom zdrowy rozsądek i czasami spróbuj sam przeanalizować niż w ciemno słuchaj innych. Pepik jest od kilku lat na FX, my od kilku miesięcy - podaje typ, ale to my decydujemy. Ja też popłynąłem, ale na AUD/CAD na szczęście ustawiam ostatnio wąskie SL.
      Nie zawsze jest się na topie ale nigdy się nie poddaje.
      Mario

      Usuń
  9. Mario, wg typów Pepika obstawiałem 2 razy. Wiem, że pewnie większość sie sprawdza. Raczej staram sie byc ostrożny. Niektóre typy są dla mnie ryzykowne i nie gram. Albo zakres oporów i wsparć jest tak blisko siebie że wole nie ryzykować. Jestem początkujący wiec caly czas sie uczę i nie jestem tu by zrzynac czyjeś typy. Raczej je analizuje po zamknieciu dnia.
    Leon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że Cię obraziłem. Naprawdę nie miałem takich intencji. Po prostu czasami trzeba zaufać własnej intuicji. Od kiedy sam to zrozumiałem, lepiej sobie radzę. Uważam, że samo wytypowanie i wejście w pozycję (z wymiernym wynikiem) nie jest trudne, problem zawsze tkwi w głowie. Kwestia podejścia. Masz rację Pepik często trafia, jednak dzisiaj (jak i od początku tego tygodnia) większość graczy miała z tym problem, ale "co nas nie zabije to nas wzmocni".
      Mario

      Usuń
  10. widzę że rozpętałem burzę, ja będę pisał tylko i wyłącznie o eur/usd, także analizy innych walut zostawiam Wam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chyba o to chodzi - dyskutować, rozmawiać (burza mózgów). Uważam, że dalej powinieneś typować, przecież każdy jest dorosły i powinien postępować wg własnych analiz, a to co podpowiesz wielu osobom może potwierdzić ich typy. Pozdro
      Mario

      Usuń
  11. Co myślicie o EUR/USD. Index dolara traci dziennie i godzinowo. Jutrzejsze dane z USA myślę, że będą gorsze niż oczekiwane. Euro dzisiaj się umacnia - możemy jeszcze w tym tygodniu zobaczyć 1,30?
    Jakie są wasze opinie?
    Mario

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w swojej analizie zakładam najpierw korektę dzisiejszych wzrostów a następnie atak na 1,2901. Myślę że 1,30 będzie ciężko osiągnąć w tym tygodniu.

    OdpowiedzUsuń